torsdag 2 januari 2014

Pyssel tips #7 Sagogryn



Sagogryn skulle man vilja ha, men närmaste jag kom var trolldegs sagogryn. Så nu tänkte jag visa hur jag gjorde.

    Trolldeg: 
 1 dl      Vatten
 2 dl      Mjöl
 1 dl       Salt
 1 msk   Olja 

Blanda alla ingredienser, så lätt var det :)
När du har färdigt alla dina sagogryn eller andra saker du har gjort så ställ dom i ugnen på 100 grader i 1 timme. när timmen har passerat så ska de stå och torka över natten så blir de skarpa och håll bara.


Jag gjorde sex sagogryn, och målade tre men de var inte så    lätt att måla på dom för färgen ville inte stanna kvar men...

När jag jag gjorde lådans så tog jag en liten randig låda och limmade på ett brunt papper på locket, skrev sagogryn och klippte ut och limmade fast. Ett tips om du vill ha riktigt runda prickar så ska du ta en knappnål och doppa huvudet i färgen och sen på lådan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar