onsdag 18 mars 2015

Kniv


Den här kniven har jag gjort här hemma denna vecka eller inte just kniven men skaftet. Denna kniv är menad till att snida med (att man skär ut olika figurer i trä )

Jag tog lite bilder medans jag gjorde kniven som jag tänkte visa er.

 Här har jag skissat upp hur kniven ska se ut när den är klar. 
Materialen jag använde är Masurbjörk (det mittersta) och Teak ( yttersta ) och näver (en dämpning mellan de två olika träslagen så de kan svälla utan att förstöra kniven)


 När kniven är ihop limmad så är det att såga ut dem grova formen, och sen är det att börja sandpappra till den slutliga formen.

 Sen hade vi den att liga i fernissa för att få den blank och fin, detta gör också att den får en mörkare färg.

             Före                                       Efter 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar