torsdag 10 september 2015

Äppellåda

 I lördags gjorde jag den här äppellådan, blev riktigt nöjd med slutresultatet. 
Nu tänkte jag lägga in lite bilder som jag tog under tiden jag gjorde äppellåda.

Sågade till bitarna av gammal restbitar vi hade hemma sen spikade jag ihop den.

 För att få den slitna slut produkten så började jag med att måla ett varv med en grå färg. När färgen var torr så slipade jag den lätt med ett grovt sandpapper (40) och så hackade jag små hål med en kniv. Sen så målade jag ett lager svart på som jag torkade bort så länge den ännu var våt, då fastnade bara färgen där jag hade slipat igenom den grå färgen.

 För att få den att se riktigt gammal ut så printade jag ut  Klotorp och gjorde en schablon av det och tryckte på lådan.


Åter igen så är jag super nöjd med resultatet :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar