torsdag 30 oktober 2014

Halloween pyssel

Jag har gjort ter olika halloween pyssel den här senaste veckan så nu tänkte jag visa vad...

                       Spindlar och spindelnät.

Det första pysslet har jag inga bilder av hur jag gjorde det men jag kommer skriva hur jag gjorde.

Det du behöver är:

  • vatten
  • lim (erikeeper)
  • garn
  • sax
  • en plast påse 
-Börja med att klippa plastpåsen i två delar 
- blanda vatten och lim i en skål. det skall vara jätte mycket lim mer än d tror så när du tror du har lagt tillräckligt lägg lika mycket till. När du doppar ner fingrarna skall du bli kladdig om dom.
- Doppa ner en garn bit i vattnet så att den blir helt blöt.
-gör dit mönster på plastpåsen ex. ett spindel nä,t och så fortsätter du tar en nu garn bit och gör ett nytt mönster på plastpåsen.
-Låt det torka över natten.
- Sen nästa dag är det bara att ta bort det från plasten, det är där för du måste använda plast för annars lämnar det papper på ditt spindelnät.

Jag hade använt för lite lim när jag gjorde dom så jag sprayade lack på mina spindlar och spindelnät och lät det torka. Så blev de hårda så man kan flytta  och hänga upp dom.


  på samma gång jag höll på så gjorde jag också lite hjärtan.

PYSSEL NUMMER 2.
 Fladder möss.

 Du behöver: Pappersrullar, ett hårt papper, svart färg och en pensel.

 Börja med att måla allt svart.

 klipp ut vingar av de hårda pappret.

 Vik ner kanterna på pappersrullarna.



Limma fast vingarna och ögonen. Nu kan du vika upp flikarna i "huvudet" och fylla den med godis om du vill.



Nu till PYSSEL NUMMER 3 Och det pysslet som jag inte tyckte blev så fint som jag hade tänkt mig. Men det kan inte alltid gå som man har tänk sig.
Den svarta katten.

    Du behöver:
  • Två papperstallrikar
  • svarta piprensare 
  • ögon
  • penna
  • pensel 
  • svart och rosa färg 
 Börja med att måla tallrikarna.

 Lägg en på och rita av ---> kroppen

 Klipp ut huvudet ur den andra tallriken.

Limma fast ögonen och morrhåren måla dit näsan på ansiktet. limma fast det på kroppen.

Gör också en svans och limma fast den, sen är du klar.

Detta inlägg blev ganska långt men det är länge sen ni har fått ett sånt här långt inlägg så jag tänkte det var dags nu. Jag tänkte sluta detta inlägg med lite halloween bilder. GLAD HALLOWEEN :)




1 kommentar: