söndag 14 december 2014

"Modern julkrans"

Nu kommer jag visa hur jag gjorde årets "julkrans" eller man kan inte kalla det julkrans utan granboll eller något sånt ;)

Det här kanske hjälper er att förstå vad jag menar :)
Nu tänkte jag nu visa hur man gör den.

 Du behöver granris och en styroxboll. Jag gjorde min boll i skogen men det går bra att göra den hemma också.  

 Klipp loss små grankvistar från dom stora, sen är det bara att sticka fast dom i styroxbollen.

 Jag använde bara granris med det går bra att lägga lingonris och/eller blåbärsris mellan granriset.

 Sen är det bara att snurra ett band runt bollen och hänga upp den. 
Det går bra att lämna den som den är men jag bestämde mig för att piffa upp den lite.


 Jag använde småfåglar, äpplen och ett pärlband. Men det skulle också vara fint att lägga en ljusslinga i.



De här var min "moderna julkrans" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar