lördag 20 december 2014

Tips på juldrycker

Nu kommer jag tipsa om två juldrycker som jag tycker väldigt mycket om.



      IS GLÖGG

  • Tranbärssaft
  • Röd glögg
  • citron lime lemonad
  • Is bitar
Blanda i en kanna eller i glaset. 1/3 av glaset/kannan med tranbärssaft, 1/3 med glöggen och en 1/3 med lemonaden. sätt 3-4 is bitar i glaset. KLART!!
(Det här är min favorit glögg i år)


Pepparmint choklad
  • oboy
  • kakao
  • mjölk
  • polkagris "krok"
Värm mjölken i en kastrull lägg i oboy och lite kakao för att det skall smaka lite mer choklad. häll upp i en kopp och sätt i polkagrisen. Desto längre polkagrisen är i desto mer kommer chokladen smaka polkagris. (Man behöver ha i den ganska lände före chokladen skall få någon smak)
-----

På tal om polkagrisar så gjorde jag egna polkagrisar i måndags i skolan, de blev rätt så bra och det var inte så svårt häller.

 Dom blev hel röda för jag hann aldrig göra två färger för socker massan stelnade så fort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar