torsdag 26 februari 2015

DIY

Nu kommer äntligen ett nytt pyssel tips. Dagens pyssel är skålar som är gjorda av lim. 

     Du behöver:

  • Lim 
  • Ballonger
  • glitter

 Placera ballongen i en skål så den hålls på plats när du häller på glitter blandningen.

 Blanda glitter och lim, när limmet torkar blir det genomskinligt så då kommer glittret synas.

Häll blandningen mitt på ballongen och låt det rinna ner på kanterna
Låt den sen stå och torka över natten så limmet hinner torka riktigt ordentligt.

Annars sjunker skålens kanter in och blir till ett fat i stället ;) 
(detta är egen erfarenhet den stora skål blev till ingenting för jag pickade hål på ballongen allt för tidigt = platt som en pannkaka) 

 När limmet har torkat så är det bara att picka hål på ballongen. 
Jag gjorde små skålar också och dom lät jag torka en hel natt = blev faktiskt en skål ;) 

 Dom två andra skålarna dekorerade jag med fjärilar och pärlor. Här kan din fantasi flöda fritt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar