onsdag 19 november 2014

Kloss tavla

Som rubriken säger så kommer jag att visa hur man gör en kloss tavla eller en tavla av klossar bra hur ni vill säga det ;)

Så här kommer tavlan se ut när den är klar. Bilden blir mer 3D av att ha olika storlekar på klossarna.

          Du behöver:

  • Klossar i olika storlekar 
  • En trä platta
  • Sandpapper 
  • Färg 
  • Pensel
  • En bild 
  • Penna 
  • Lim pistol 

 Börja med att sandpappra klossarna.


  Rada ut klossarna så du vet hur tavlan skall se ut, skriv siffror på klossarna så du vet vilken ordning de skall komma sen när du limmar fast dom.

 Limma fast klossarna på träplattan.

 Måla alla kanter svarta får att få en bättre kontrast till bilden.

 Sök efter en bild du vill ha, går bra att printa ut en men våran printer är sönder så jag tog ur en tidning.

 Placera tavlan över den del av bilden som du vill ha på tavlan, rita runt och klipp ut.

 Mät och rita ut runt systemet på baksidan av bilden och klipp ut.

 Börja limma fast de små bilderna i rätt ordning. ( bilden jag tog var lite otydlig så jag skulle tipsa om att ta en bild med ett skarpare motiv)

(Dom 5 sista bilderna så har väldigt konstigt ljus, men jag gjorde färdigt detta pyssel när vi hade strömma av brott så därför så måste jag använda blixten på min kamera. Det enda ljuset jag hade var 6 stycken stearin ljus. )
INGET KAN STOPPA MIG FRÅN ATT PYSSLA!!! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar