tisdag 20 januari 2015

DIY: Lerfigurer

Hejsan, länge sen sist nu men 
(nu kommer en bortförklaring;) ) 
Jag har varit i produktion i skolan som betyder att vi är i restaurangen/storköket och arbetar, så när jag har kommit hem så har jag vari trött, så jag har inte gjort något speciellt att skriva om här på bloggen. 
Jag har också varit rätt så förkyld, men nu slut med bort förklaringar -----> pysslet.

I fredags så köpte jag lera (från Halpa halli) Det är en sådan lera som torkar i rumstemperatur. Så jag gjorde lite olika figurer som jag nu tänkte visa er.


 Allt detta gjorde jag. NU till hur jag gjorde det.

 Här har jag basen till munkarna och plattorna är till godiset, dom limmade jag ihop när jag hade målat dom. När jag gjorde munkarna så rullade jag en boll sen så plattade jag till den lite och tog en penna som jag gjorde ett hål med.

 Jag lät leran torka över natten.


 Dom lerfigurer som jag ville ha som nyckel ringar så tog jag en ring som jag "drog ut" och stack i in lerfiguren.

 Nästa dag så målade jag alla olika delarna/lerfigurerna.


 Jag tog en "nyckelring" som jag limmade fast på samma gång som jag limmade ihop godisen.


 Här är resultatet. Blev riktigt nöjd.




                           Detta är då en groda för dom som inte ser det ;)





Det blev många bilder men hoppas ni tyckte om det.

1 kommentar: