torsdag 2 juli 2015

Asus laptop

Jag fick en fråga om jag kunde göra ett inlägg om min dator vad jag tycker om den och om jag rekommendera att köpa den. Så det tänkte jag ägna detta inlägg åt.


Jag kan ju börja med att berätta att det är en ASUS laptop, fick den för ungefär ett år sen och är relativt nöjd med den.

Tänkte att jag räknar upp lite plussidor och minussidor med laptopen.

+ Fin design på laptopen
+ Bekvämt att sitta och skriva blogginlägg på,        bekvämt tangentbord 
+Startar upp snabbt.
+Man hittar ganska snabbt vad man söker efter (kontrollpanel och sådant)
+ Stort lagerutrymme på laptopen
+Rät så bra ljud  


- Är inte riktigt kompis med Windows 8 ännu, men det kommer.
- Att man måste ladda ner nästan alla program man vill använda. 
(svårt att hitta en säker sida för att ladda ner program, för en som inte laddar ner program varje dag)


Slutsats jag rekommenderar nog denna dator men då skall du ha ett ganska bra tålamod när det gäller att hitta program till datorn.
Till att surfa på nätet och liknande fungerar den perfekt till. 

Det ända som jag inte har hitta är ett bra redigerings program för att klippa videos i, så det kan ni tipsa mig om!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar